Характеристика для 5 класу майже нічим не відрізняється від характеристики яка складається для 1,2,3,6,7,8 класів. Крім деяких нюансів на які бажано звернути увагу для написання, а саме:
В 5 «...» класі навчається __ учня: __ хлопчиків і __ дівчаток. Вік 10-12 років: 2000 р.- __ людини, 2001 р. -___ Людина, 2002 р. - ___ Людини. У колективі ___ хлопців з багатодітних сімей, __ - з неповних сімей, __ - знаходиться під опікою.
Приклад
У класі висока успішність з усіх предметів. На уроках учні уважні, сумлінно ставляться до виконання домашніх завдань. Вчаться на «відмінно» - __ осіб, на «4» і «5» - __ людина, на __ - _ людини. Таким чином, якість знань по класу склало - ___%.
Результати щорічного медичного обстеження свідчать про те, що здоров'я дітей перебуває в межах допустимих норм: основну групу здоров'я мають ___% четвертокласників.
У колективі є лідери - це ...., ...., .... . Вони самостійні, активні, здатні повести за собою клас. Крім цього є група хлопців, які володіють організаторськими здібностями (...., ...., ..., ...).
Хлопці проявляють активність і творчість у проведенні класних і шкільних заходів. Ініціативність, активність, живий оклик на нові справи, творчі починання - ось основні риси класного колективу.
Всі діти займаються в установах додаткової освіти, як спортивного, так і естетичного напрямку.
У хлопців щеплено дбайливе ставлення до праці. Вони розуміють цінність праці, сумлінно ставляться до самообслуговування, ощадливі в цілості підручників і шкільних меблів, виявляють величезний інтерес до суспільних справ.
Для виявлення найбільш істотних властивостей колективу, міжособистісних відносин та взаємодії, а також рівня розвитку таких загальних характеристик, як спрямованість, організованість, інтелектуальна комунікативність, психологічний клімат, було проведено обстеження навчаються 4 «..» класу.
Кількісна оцінка проводилася на основі зіставлення загальної суми по всіх інтегративним властивостям зі шкалою вимірювання рівня розвитку колективу.
Напрямок активності
Клас активний, сповнений творчої енергії. Хлопці у своїх справах ставлять перед собою суспільно корисні цілі, позитивні духовні запити. Їх об'єднує загальна мета діяльності, а не просто подібні цілі кожного учня окремо. Чвертокласники прагнуть постійно спілкуватися і співпрацювати один з одним. Їх відрізняють стійкі інтереси.
Організованість
У колективі справедливо ставляться до всіх однокласникам, прагнуть підтримати слабких (..., ..., ...) в загальній діяльності; розумно, доброзичливо вирішуються питання взаємодопомоги. Важкі умови, ситуація небезпеки, несподівані сильні впливи ще більш згуртовують клас. Клас доброзичливо, співчутливо ставиться до нових членів колективу (...), намагається допомогти освоїтися і «прижитися», влитися в своє середовище.
Хлопці з високою результативністю погодить свої дії. Клас має хороших, здібних організаторів (..., ..., ..., ...), які є його авторитетними і повноважними представниками.
Інтелектуальна комунікативність
Більшість хлопців класу прислухаються до думки своїх товаришів і приходять до одностайної судження, легко знаходять спільну мову, взаєморозуміння при вирішенні групових завдань. Критичні зауваження з боку членів класу приймаються доброзичливо і сприяють створенню єдиного групової думки.
Психологічний клімат
У класі переважає мажорний, добрий загальний тон, доброзичливість у взаєминах. Успіхи чи невдачі товаришів викликають переживання, щира участь інших членів класу, тут мають місце схвалення, підтримка, а докори і критика робляться з доброзичливих позицій. Хлопцям подобається бувати разом, їм хочеться частіше перебувати в класі, брати участь спільної Діяльності.
Обробка та інтерпретація результатів (183 бали) дозволяють зробити висновок про високий рівень розвитку колективу.